3 gode tips: Sådan finder du den rette forening til dig og dit barn

af | feb 2, 2018

3 gode tips: Sådan finder du den rette forening til dig og dit barn

af | feb 2, 2018

Foreningslivet er et af Danmarks stærkeste forcer. Næsten alle danskere har i en eller anden grad en tilknytning til foreningslivet, enten som frivillig eller udøver. Foreningslivet er for mange definitionen på fællesskab, sammenhold, gode stunder og langvarige relationer. Her mødes man på tværs af etnicitet, sociale klasser og religiøse & politiske tilhørsforhold.

Derfor skal dit barn selvfølgelig også opleve at være en del af foreningslivet. Men hvordan finder du de lokale foreninger? Og hvilken sportsgren eller genre er den rette for netop dit barn?

#Tip 1 – Tjek den lokale avis

De lokale foreninger har næsten altid en sektion med foreningens muligheder i den lokale avis. Her kan du helt sikkert få et godt overblik.

#Tip 2 – Google er din ven

Nutidens foreninger har ofte både hjemmeside og sociale medier, som fortæller om netop deres oplevelser og tilbud til børn. Disse dukker op, hvis du søger efter foreningens navn.

#Tip 3 – Spørg din nabo

Har nogle af dine nærmeste naboer børn, som allerede er en del af den lokale forening? Så kan de helt sikkert give gode råd.

Hvad skal du så vælge?

Når du har lokaliseret de mange forskellige foreningstilbud i dit lokalområde, kan det være svært at beslutte, hvilken sportsgren dit barn bør tilhøre. Det bedste råd vil være at undersøge, hvad dit barns venner går til. Hvis disse venner ikke er begyndt endnu, kan de måske starte til noget sammen?

Det er vigtigst at have det sjovt og dyrke fællesskabet, når du går til en sportsgren. Finder du og dit barn noget, der skaber interesse, skal talentet og lysten til at dedikere sig nok komme med tiden.

Et ekstra tip

Find en sportsgren, hvor dit barns venner allerede går, eller snak med de andre forældre om at begynde til noget sammen. Sådan sikrer du, at dit barn får en god oplevelse.

Tilføj en kommentar

Skrevet af